Citiți cartea pe care l-am văzut (colecția) online pagina 1

SETĂRI.

Foarte ușor, om mic, cu viraje rapide ale capului și în jurul corpului inteligent, puternic. Bordurate sedinka lui mustata este de culoare albă, și el, ca un adolescent, fără a simți greutatea a sărit în sus și se așeză pe un pervaz ridicat în Casa Leningrad de cărți. Acolo l-am cunoscut mulți ani în urmă, când am început să înființeze literatura sovietică pentru copii.

După o poveste pe care am nevoie pentru a ajunge să știe cum să facă tobe. Case pe scările cărții l-am cunoscut pe Boris Stepanovich. El a întrebat ce am făcut, și i-am spus despre tobe.

- Nu-mi amintesc acum carti despre afaceri dogărie, dar odată ce el a fost familiarizat cu ea, - a spus el. - Doar ascultă.

Ne-am mutat la o parte, și apoi, pe palier, am învățat detaliile piesei nituire, cercuri, toate dificultățile, pericole, de boală și totul încântat bochonochnogo de producție. Zhitkov a vorbit cu atâta entuziasm și așa a explicat în mod clar de ambalare cerc de klopku pe care am simțit mutat la magazin dogar, am auzit un ciocănit și lucrări de avertizare sonoră, inhalat aroma de așchii de stejar și a fost gata să ia Gorbatikov la putin postrogat cu remarcabila Cooper - Zhitkov.

Deci el știa zeci de meserii.

Principiul scrierii sale a venit de la această cunoaștere a lucrurilor și a oamenilor. Zhitkov în cartea sa dezvaluie lucruri și oameni. Făcând și modul în care lumea din jurul nostru, iar acesta a fost pasionat de poezie. Și poveștile sale interesante, poetic.

Când a planificat să scrie un mare roman, el este foarte îngrijorat. Nu pentru că cititorul exigenți copii adulti, nu exista - pentru adulti carte Zhitkova a „copiilor“ pentru a citi cu același interes ca și copiii - ci pentru că a fost un nou, nu a fost încă de lucru Zhitkova familiare.

Ne-am așezat la o masă de marmură mică de fereastra care se uita pe Nevsky Prospekt. Atingând în romane de memorie, am vorbit despre modul de a face o carte. Zhitkov nervos. El a vrut să dezvăluie toate aceste lucruri, pentru a vedea dispozitivul lor: ei nu dau în.

Apoi a început să spună scene de iarnă schematice din romanul conceput, și am văzut zăpadă, peisaj, deschiderea ferestrei, - o imagine clară, strălucitoare, care, ca o pană, a fost înscris neașteptată și destul de o persoană vie - carte erou.

Suntem foarte des printre scriitorii folosesc cuvântul „maestru“. Dar maestrii printre noi nu este foarte mult. Zhitkov a fost un adevărat maestru, pentru că el poate învăța din scrisoarea pe care el a scris, la fel ca oricine altcineva, și în cartea sa este o parte a elevului - la atelier.

Dl Cernenko. Două vieți de Boris Zhitkova

Vise și îndoieli

Zhitkov a devenit un scriitor târziu, după ce a trăit cea mai mare a vieții sale. El a călătorit jumătate din lume, o mulțime de a vedea și de experiență. Sailor, profesor, pescar, inginer. Interesele sale sunt variate, și foarte mult timp Zhitkov „nu a găsit el însuși“ nu a putut da seama ce este cel mai important este chemarea lui. Talentul scriitorului a fost revelat el ca la o dată și a rupt rapid și în mod clar.

Boris Zhitkov se considera Novgorod, pentru că m-am născut lângă Novgorod. Câteva colibe țărănești și o casă mare a stat pe malul înalt al Volhov. In aceasta casa Zhitkova a petrecut vara și toamna a revenit la Novgorod.

Părintele Boris Stepan Vasilevich Zhitkov a fost un profesor de matematică. Un profesor foarte bun. Din manuale scrise de el, de învățare aritmetică și geometria câtorva generații.

„Tatal meu a fost diferit sociabilitate, îl iubea, și știa cum să se unească oamenii - a reamintit sora scriitorului. - El nu va tolera nici o neglijență în nimic ". Cu toate acestea, autoritățile provinciale Stepan Vasilevich nu se bucură de încredere. Acesta a fost cunoscut pentru asocierea sa cu mult timp revoluționarii, familiaritate „suspecte“ cu exilații care au trăit în lotul Novgorod.

Zhitkova a decis să plece Novgorod. Boris la momentul respectiv șase ani. Aproape toată iarna a locuit cu bunica lui la marginea Sankt Petersburg, pe râul Karpovka. După mulți ani Zhitkov a scris: „Îmi aduc aminte de Karpovka, bunica, grădină în zăpadă. Zăpadă dincolo de calea mea de creștere - coridoare. Cu ramuri de zăpadă se încadrează în spatele net și fluxurile lungi se răcește din nou. Foarte liniștit, și auzi competiti Village Novo. Sunt, de asemenea, încep să Conca rula de-a lungul căilor. Asta e exact devine întuneric, și deja speriat pentru a rula înapoi în cazul în care tocmai ai fugit. „Konka“ începe să curgă mai aproape de casa, pentru a Mopke care sta pe lanțul și nu mai latră de bătrânețe. "

Această bunică Boris rupt aburitor, un model minunat pentru a prinde omuleti care se ascund cum a simțit în interiorul vaporului. El a descris apoi incidentul în povestea „Cum prind oameni.“

Mutat în Odesa. Nouă lume, spumant deschis în fața Boris Zhitkov: mare, port, nave, bărci cu pânze albe. Ei au trăit chiar în port, dig militar. Trecut ferestrele apartamentelor lor erau nave.

Printre marinarii, stevedores și alte populare de port Boris a devenit rapid propriul său om. Cu băieții Havana capturează pește și crabi. Și adulții au găsit cu ușurință un limbaj comun, și l-au tratat cu respect, ca un egal.

El a fost dat libertate deplină. „Eu Ran Boris pe toate aburitoare - își amintește sora lui - alpinism greement, a căzut în mașină. Am jucat cu copiii - copiii de marinari, Paza de Coasta si echipa de port. Seara, el a mers cu tatăl său pe chiulasa barca. Barca este mare, aborda ridicat deasupra se blochează apa. Este necesar să se reducă noi doi, și împreună trebuie să vâslim - vraspashnuyu. Tata pe volan, și Boris cu surorile sale la rândul - două perechi de vâsle. Canotaj este necesar militar sever timp -. Două "

El a ascultat zgomotul vesel al portului, poveștile marinarilor se întorc din țări îndepărtate, greacă, engleză, franceză vorbire turcă.

mama lui Boris Tatyana Pavlovna a fost un excelent pianist. Muzica umplut casa lor, ea s-au grabit din ferestrele deschise pe stradă. „Prin sunetul muzicii - amintește sora Zhitkova - am folosit pentru a merge la culcare.“

Boris a dat a doua Odesa Liceul. Și trebuia să se întâmple: în aceeași clasă ca și Zhitkov, așezat un student înalt, subțire, foarte agil liceu, scriitorul viitor Korney Chukovsky.

colegii de clasă Boris Zhitkov părea importantă, mândru, chiar arogant. „Sa întâmplat - amintiți-vă Chukovsky - că el nu a vorbit pentru o întreagă zi, nu un singur cuvânt, și îmi amintesc cât de dureros gelos pe cei pe care el a catadicsit ocazional vorbesc.“

În clasa am știut Zhitkov joacă vioara, că el are propria lui barcă cu vele și un câine pletos instruit, și un telescop mic, pe care o puteți vedea craterele Lunii și inelele lui Saturn.