Rameau Gala „Currentzis veni înapoi (recenzie) - muzica academică

Noul său program și Orchestra Theodore Currentzis MusicAeterna prezentate alternativ în Perm, Moscova și București, dar cele mai anticipate pe ambele părți ale rampei a fost, desigur, performanța finală. Acest concert a fost, de asemenea, corespondența pregătită pentru statutul unui eveniment istoric: în oraș, în cazul în care un băiat grec ambițios a odată studiat cu legendarul Ili Musina, nu Currentzis a acționat fie cu sfârșitul anilor nouăzeci, sau de la începutul zero, - nuanțele de cronologie acum nu mai amintesc, și nu în activitatea lor.

Mult mai important este faptul că, în capitala de nord Currentzis o dată nici un loc - dar a fost găsit mai târziu la Moscova, Novosibirsk, Paris, Perm, Madrid și apoi peste tot. Pentru iubitorii de muzică triumfă Currentzis Petersburg, care, în principiu, au fost observate ocazii, nu atât de des prevăzute de efuziuni patriotice cu mândrie de provincie tipic Sankt Petersburg: iată, spun ei, o pasăre zburătoare, și, de asemenea, într-un sens, nostru. Pe drum, musca coatele și s-au auzit lamentațiile retorice: cum ar putea întâmpla la Petersburg a ratat șansa (dreapta ar fi prima dată)? După ce a lucrat ca asistent și Currentzis Gergiev și Temirkanov - Ei bine, într-adevăr nu este profet în țara lui, sau pur și simplu nu se inteleg?

Un răspuns global la aceasta si la multe alte întrebări - de ce, de exemplu, Currentzis în ultimii ani, a jucat cu ceea ce vrei orchestrele Moscova, dar nu a vorbit niciodată cu oricare din St. Petersburg - nu a fost dat la nimeni altcineva, dar instituțiile de concert-cheie ale orașului și ei personal de conducere. Festivalul „Diaghilev P. S.», care este obligată să-Petersburg fericire auzi în cele din urmă MusicAeterna în viață, a fost refuzat în mod constant închirierea tuturor (toate!) Locuri de muzică majore în oraș. Corporative în Sala Mare a Filarmonicii - este posibil, „Rameau Gala“ - este imposibil. Tobele, perdea.

Întoarcere Currentzis, cum ar fi de așteptat, a fost testul de turnesol, a subliniat starea reală a afacerilor în procesul academic muzical St. Petersburg.

© Grigory Sysoev / RIA Novosti

MusicAeterna la Moscova

Currentzis a părăsit capitala de nord la cel mai înalt vârf al Acme rândul său cultural al secolului, dar a revenit la momentul stagnării dureroase. Și dacă până de curând părea că cultura nu-locală prea acut conștient de întinderea sa, este acum ultimele speranțe au fost spulberate. Se pare că șefii din Piața Artelor și Teatrul nu numai gelos și invidios, dar, de asemenea, lașă. Deși, de fapt, este dificil, se pare, a fost să se confrunte cu frica - pentru că, după Currentzis publicul nu a putut permite orice hrănită la Filarmonica, sau la Mariinsky.

Marți la Teatrul Alexandrinsky a avut o casă plină de sala nu a putut aminti în ultimii ani. Dar, desigur, nu numărul de public, și calitatea acesteia. Groapa poate fi surprins să găsească intelectuali mai ros cunoscătorii și ai artelor, care de zeci de ani nu a găsit un motiv pentru a „ieși“ - și aceasta în ciuda faptului că modul de a serii a fost departe de a secularismului lipsită de sens.

În schimb, publicul bine înțeles decât pentru (și ce) a fost, așa cum a primit ceai în întregime, cu plăcere concurat în lungimea și gradul de aplauze cu concerte rock audiență. În aceste ovații simțit vizibil antiofitsioznaya Fronde, și a sunat din galeria motivului „să vină înapoi“ complet transformată „Rameau Gala“ în cazul a fost o aripă disident.

Currentzis concert a fost de la început mai mult decât un concert. Nu putem spune că vinovatul în seara nu joacă de-a lungul toate circumstanțele insotitor, construirea unui program de cameră de cilindru, și o parte considerabilă a publicului a văzut în „Rameau Gala“ nu oferă atât de mult baroc clasic francez ca tunetul hit-uri câștigători alle campanie de intimidare cu demonstrarea pirotehnie și arme militare.

Multe „Gala Rameau“ este amintit în primul rând pentru sale de teatru isi reia. Dar în timpul „Storm“ a „platou“ băuturi gulp Currentzis primite de la mână vocalist un pahar de apă ( „Aici nimeni nu chiar icni, numai guri descoperit“) - și el continuă să se efectueze în continuare. Aici Currentzis, un exemplu pentru orchestră, marchează o cotă puternică de lovituri tocuri pe podium. Aici Currentzis atribuit prin aria Rameau cadență în spiritul Le Grand Macabre Derdya Ligeti și cântă bas solist. Aici, în sfârșit, lăsând podium, Currentzis inferior la locul și responsabilitățile cântărețului lor, iar el joacă toba mare în Les Sauvages - și așa mai departe și așa mai departe.

Toate acestea, cu toate acestea, nu schimbă faptul că primul MusicAeterna concert Petersburg prins o dată pe toți colegii locale pe podea magazin, reamintind în mod clar standardele de început performanța muzicală a secolului XXI. „În jocul lor - ca pripechatal o dată Boris Filanovskii - mai mult sens și muzică decât înregistrările călcate 90 la suta din Bands“.

© Grigory Sysoev / RIA Novosti

MusicAeterna și Theodore Currentzis

Între timp, Currentzis a apărut pe revenirea lui nu a fost în lungime completă. „Spectacolul a reușit, dar catharsis slab“, - a rezumat rezultatele mesajelor text de seară de la unul dintre fani Maestro cele mai prietenoase. Petersburg salvat mâinile pe „Gala Rameau“, dar nu am auzit nici o mare (e timpul pentru a apela în cele din urmă lucrurilor pe nume) interpretarea kurentzisovskoy de Ceaikovski a șasea Simfonia, sau Mozart „Requiem“, nici un mare „Lady Macbeth din districtul Mțensk“ - ceea ce înseamnă că po- poate încă ghici doar vag despre amploarea reală talente ale unuia dintre cei mai buni dirijori ai timpului nostru.

Puțin probabil să fie evaluate și amploarea revizuirilor comise de moștenirea lui Jean-Filippa Ramo. Pentru a auzi interpretărilor brutale circ ostentatiei kurentzisovskih tuturor radicalismul lor, trebuie să înțelegem în mod clar că le-a precedat context - tradiția europeană de realizare a muzicii de Rameau, setați un alt anii optzeci rândul său - nouazeci Grand starinschikami condus de William Christie și astăzi este în mare parte perceput prea academice și uscat. Pentru a înțelege toată prospețimea drăcește trăiesc jocuri MusicAeterna. trebuie să se potrivească cu pricepere „Gala Rameau“ cu, să zicem, macră Une Symphonie imaginaire Marc Minkowski - un program similar, format din operă și balet hit-uri Rameau.

Pierderea de obicei Moscova și a devenit deja casa peisajului Permian a dezvăluit problema principală a eroului „Rameau Gala“ în prezent și să vedem probabilitatea perspectivele sale viitoare. Currentzis între activitate și percepția sa de destinatari interne este un decalaj imens, care în fiecare an va crește. Art Currentzis sortită evaluare neadecvată, deoarece doar o mică parte din publicul țintă național al artei sale este capabil să citească codurile culturale, de învățare și perceperea intențiile punerii lor în aplicare.